*مهــران مــــدیــــری* «««سلطان طنـــــز ایران زمین»»»

*مهــران مــــدیــــری* «««سلطان طنـــــز ایران زمین»»»

***جدید ترین خبرهای فیلم سینمایی ساعت 5 عصر و برنامه دورهمی را در این وبلاگ ببینید***
*مهــران مــــدیــــری* «««سلطان طنـــــز ایران زمین»»»

*مهــران مــــدیــــری* «««سلطان طنـــــز ایران زمین»»»

***جدید ترین خبرهای فیلم سینمایی ساعت 5 عصر و برنامه دورهمی را در این وبلاگ ببینید***

پخش سریال قهوه تلخ

پخش سریال قهـــوه تــلخ از شبکه face 1  

هر روز ساعت 17:00   تکرار روز بعد ساعت 12:30 

الته افرادی میتوانند این شبکه را ببینند که ماه واره در منزل دارند . . . 

Image result for قهوه تلخ

مبارک

عید قربان ، پر شکوهترین ایثار و زیباترین جلوه ی تعبد در برابر خالق یکتا بر شما مبارک.

 

 

نایت اسکین

انتقادات تند یالثارات به صداوسیما،خندوانه و دورهمی و شب‎کوک!

هفته نامه یالثارات در تازه ترین شماره خود نسبت به برنامه خندوانه و رامبد جوان انتقادات تندی را مطرح کرد.


هفته‌نامه یالثارات‌الحسین علیه‌السلام نوشت: آیت‌الله سیداحمد خاتمی روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری با اشاره به عادی شدن بدحجابی در جامعه، به حوزه صدا و سیما ورود و تاکید کرده بود: «رسانه ملی به عنوان یک دانشگاه بزرگ، می‌تواند به مجری و بازیگر بگویند که این سیمای جمهوری است و پوشش خود را درست کنید.»

امام جمعه موقت تهران وارد مصادیق جزئی‌تری از عملکرد غلط و وارونه رسانه ملی نیز شده و با اشاره صریح به برنامه «خندوانه» ،گفته بود: «چند خانم در برنامه خندوانه قهقه می‌خندیدند تا مردها را بخندانند، به چه قیمتی می‌خواهیم شادی باشد؟ به قیمت شکستن حریم ها؛ خنداندن مردم کار پسندیده‌ای است، اما نه با شکستن حریم‌ها.»

اما رامبد جوان، سازنده و مجریِ برنامه خندوانه بعد از چند روز سکوت با انتشار یک ویدئو که با تلفن همراه از خود تهیه کرده بود خیلی ساده اذعان کرد که نیازی به پاسخ او نیست و اساسا اگر نیاز به ارائه پاسخ باشد، این مسئولین رسانه‌ملی هستند که باید به آن بپردازند. رامبد جوان در توجیه این موضع تاکید داشت که او تحت قوانین جمهوری اسلامی و نظارت مسئولین برنامه می‌سازد.!

یالثارات در آن مقطع طی گزارشی تحلیلی به این نتیجه رسید که «کسی در رسانه ملّی، جواب پَس نمی‌دهد»

اما واقعا این سازمان عریض‌وطویل به کجا پاسخگوست؟ رؤسای آن یکی بعد از دیگری صندلی و میز ریاست را به هم تحویل می‌دهند، اما رسانه ملی همچنان بر همان ریل قبلی حرکت می‌کند.ظاهرا شورای نظارت بر صدا وسیما بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی موظف به رسیدگی به عملکرد سازمان صدا و سیما و حساب پس کشیدن از رئیس آن است. این شورا متشکل از ۶ رجل اجرایی، قضایی و تقنینی است که در کنار مشغله‌های زیاد؛ باید بر کار سازمان عریض و طویل صداوسیما هم نظارت کنند!

اگرچه هنوز تعریفِ دقیق نظارت این شورا برای ما مشخص نیست؛ چه اهداف و سیاست‌هایی دارد؟ اختیارات و سیاستگذاری‌های اعضایش تا کجاست؟ نه گزارشی از عملکرد این شورا در اختیار مردم قرار می‌گیرد و نه مشخص است که این ساختار در مقابل تُرک‌تازی‌های رایج در رسانه ملّی چه کاره است؟

در حال حاضر حجت الاسلام اِژه ای به جای حجت الاسلام رئیسی در سمت ریاست این شورا انجام وظیفه می‌کند که هر دو نماینده قوه قضائیه در جایگاه معاون اولی و دادستان نیز خدمت کرده و می‌کنند. علی القاعده آنچه ظاهراً معلوم است، سازوکار عملکرد شورای نظارت بر صدا و سیما، آنطور نیست که قادر به جلوگیری از روند فاسد جاری در رسانه ملّی باشد. با این وصف درحالی طی سالهای آزگارِ گذشته تنها مأمن شکایت حزب الله از عملکرد صدا و سیما، همین شورا بوده، حالا امروز این تردید و سوال وجود دارد که نکند شاکیان سوراخ دعا را گم کرده باشند.

فضای رها شده رادیو و فضاحت‌های جاری در آن به کنار، اما حداقل تا کنون بارها به الگو سازی فاسد در رسانه ملّی و در قالب برنامه‌های جذاب هشدار داده‌ایم. شوخی با زنان نا محرم خندوانه و دورهمی در حالی با گذشت حدود ۲ سال از اجرای اولین دور از ساخت و پخش چنین برنامه هایی ادامه دارد که سازندگان آنها همواره از اهرمهایی با ظاهر دینی و فعالیت‌های شبه دینی – مدنی برای مشروعیت زایی در این برنامه‌ها تلاش کرده اند. چنین روندی با حضور عجیب و پر رنگ زنان محجبه چادری در حالی که با تن دادن به برنامه سخیفِ خندوانه مشغول دست زدن و هم نوایی با ترانه‌ها می‌شوند، آغاز شد.

این وضعیت با دعوت از برخی روحانیون و تلاش برای گره زدن فلسفه پوچ برنامه به احادیث و روایات و جعل واژه شادیِ دینی ادامه پیدا کرد. این روند چنان شیب تندی به خود گرفت که مهران مدیری در برنامه دورهمی، حداقل دو بار اقدام به نمایش افرادی کرد که با لباس روحانیت نه به عنوان میهمان، بلکه به عنوان تماشاچی مشغول تماشای محتوای سخیف این برنامه در محل اجرای آن بودند. خَلطِ محتوای بد با خوب در قالب اقدامات بشر دوستانه، مثل جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان و خیریه‌ها و... از جمله دیگر ترفندهای مشروعیت زایی است که محتوای فاسد در لابلای آنها زَرورق پیچی و مخفی می‌شوند.

ترویج موسیقی و تشویق مردم به شادیِ پوچ و کاذب، بواسطه صرف وقت برای تماشای افرادی که تحت عنوان کمدین بازی‌گری می‌کنند، روندهایی است که رسانه ملی تنها از آنها برای جلب مخاطب استفاده می‌کند. البته در این میان شخصیت‌های عروسکی مثل جناب خان نیز زیرکانه مشغول بازخوانیِ ترانه‌های آن سوی آبی در وصف نوامیس مردم هستند و مجری برنامه نیز به سبک خواجه‌های حرم سرا در بین زنان مدعو، قهقه زنان با خوش‌وبش و بی‌حیایی، رفتارِ غیر شرعی را نهادینه می‌کند.

این در حالی است که یکی از کج‌تاب‌ترین برنامه‌های ساخته شده در طول ۳۷ سال بعد از انقلاب، نیز تحت عنوان «شب کوک»، اولین تجربه خط شکنی در ترویج موسیقی را پشت سر گذاشت و دور جدید آن نیز در سایه تساهل حاکم بر رسانه ملی و فقدان اهرم‌های بازدارنده در راه است.

با این وصف به نظر می‌رسد قوه قضائیه باید علاوه بر جرائم رایج در سانه‌های مکتوب و مجازی، بر اساس وعده دادستان تهران به وضع وخیم جاری در رسانه ملّی نیز رسیدگی کند. اهمیت ورود قوه قضائیه به پرونده صدا و سیما از این منظر اهمیت دارد که مخاطبان در خطر انحراف آن نه اقشارِ ماهواره بین، بلکه مردم بینوایی هستند که با اعتماد به عملکرد نهادهای برآمده از نظام مثلا اسلامی، با خیال راحت ذهن عائله خود را به برنامه‌های شبهه‌ناک صدا و سیما می‌سپارند تا سبک زندگی آنان با اباطیل تزئین شده، دچار التقاط شود.


هشدار جدی به قوه قضائیه درباره عملکرد صدا و سیما از این منظر اهمیت مضاعف دارد که نا اهلان مرتزق از بیت‌المال در این سازمان مشغول تولید برنامه هایی هستند که برآیند آن روند نرم تبدیل معروف به منکر است.


اولین نشست فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، اولین نشست فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» با حضور کارگردان مهران مدیری در هتل هما برگزار شد.

مهران مدیری به همه اهالی رسانه گفت: از 8 سال گذشته تصمیم به ساخت فیلم داشتم اما محقق نمی‌شد، بالاخره موفق شدم در 2 ماهی که ضبط مجموعه «دورهمی» (مهر و آبان) انجام نمی‌شود، اولین فیلم خود را جلوی دوربین ببرم، ایده فیلم مربوط به 3-2 سال گذشته است و قصه درباره فردی است که در شرایطی قرار می‌گیرد و از 7 صبح تا 5 عصر درگیر ماجرایی می‌شود و باید تا 5 عصر امضای آخر را دریافت کند. سلسله اتفاقاتی که شاید در طول روز برای هر فردی انجام شود با یک داستان غلو شده به تصویر کشیده می‌شود. این فرد کاملاً مبادی آداب، تحصیلکرده و مهربان است که نقش آن را سیامک انصاری بازی می‌کند.

وی در ادامه توضیح داد: فیلمنامه در حال نگارش است و تا 15 روز آینده آماده می‌شود و برای دریافت مجوزهای لازم به وزارت ارشاد ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی فارس درباره مضمون اجتماعی اثر و تلخی درون آن، گفت: فیلم کاملاً رئال و اجتماعی است. فضای فانتزی در آن وجود ندارد اما به شدت کمدی است، مدل کمدی تلخ. ماهیت سوژه تلخ است، اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد اما هر روز آن را می‌بینیم و به دیدن آن عادت کردیم اما کمدی آن پررنگ‌تر است.

وی درباره پایان به خبرنگار فارس گفت: فیلم سوژه تلخی دارد ولی پایان آن تلخ نیست و سکانس اول را در انتهای فیلم هم می‌بینیم و به نوعی به یک روزمره‌گی باطل اشاره داریم.

وی درباره خستگی‌اش در حوزه سریال سازی و تأثیر آن در فیلم سینمایی‌اش گفت: فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» برایم انرژی مضاعفی را به همراه دارد و منظورم از خستگی ساخت سریال این است که توان کارهای حجیم و طولانی مدت با تعداد افراد بالا را ندارم. در این فیلم تمام تلاشم را می‌کنم که کار خوبی از کار درآید؛ فیلم یا خیلی خوب می‌شود یا کم‌بضاعت و پیزوری خواهد شد که تمام تلاشم را می‌کنم این اتفاق نیافتد حتی اگر 20 بار هر سکانس را تکرار کنم.

وی در ادامه درباره احتمال تغییراتی در فیلمنامه از سوی وزارت ارشاد گفت: فیلمنامه موردی ندارد اگر هم موردی داشته باشد حتماً با گفت‌وگو حل می‌شود؛ در این اثر علاوه بر سیامک انصاری بعنوان بازیگر اصلی، 3 بازیگر دیگر نیز ایشان را همراهی می‌کنند، خودم هم نقش کوتاهی را بازی می‌کنم. در این فیلم از حضور صدها هنرور و مردم استفاده خواهم کرد و به گونه‌ای که در بخش‌هایی از تصویر با حضور مردم پر شود و جای سوزن انداختن هم نباشد، شاید از هلی‌شات هم استفاده کنم. این کار بسیار سختی است چون معمولاً از فیلمبرداری در فضای خارجی پرهیز می‌کنم و این کار برایم بسیار سخت است. این کار سراسر نقد اجتماعی و فرهنگی است و تهرانی شلوغ را می‌بینیم.

وی درباره اسپانسر اثر توضیح داد: در تلویزیون به دلیل مشکلات سازمان استفاده از اسپانسر مرسوم شده، تنها اسپانسری که به سرمایه‌گذاری درست من و تیمم را همراهی کرد اول مارکت است که تجربه کار دورهمی را با هم داشتیم و مشکلی ایجاد نشد.

وی در ادامه توضیح داد: این فیلم هیچ ارتباطی به کارهای قبلی من در تلویزیون ندارم، به لحاظ نوع ساختار حتماً با کارهای تلویزیونی متفاوت است. وقتی از تلویزیون بعضی از دوستان به سمت سینما می‌روند در نوع دکوپاژ، نوع نگاه، جای دوربین، قاب‌بندی‌ها تفاوتی نمی‌بینیم اما تعریف سینما کاملاً متفاوت است و این فیلم بسیار کار سختی هم به لحاظ تولید و هم به لحاظ آماده‌سازی تصویر خواهد بود.

وی درباره استفاده از جلوه‌های بصری و عدم حضور افراد در قاب تصویر گفت: اگر کسی بیاید و چیزی نشان دهد که با اصل تصویر انبوه جمعیت متفاوت نباشد، حتماً از آن استفاده می‌کنم اما هنوز نمی‌دانم این امکانات وجود دارد اما برایم اصل هرچیزی اهمیت دارد و باید رئال در تصویر دیده شود.

وی درباره ادامه مجموعه دورهمی گفت: ضبط مجموعه دورهمی 10 مهر به پایان می‌رسد و ما یک توقف 2 ماهه خواهیم داشت و دوباره ضبط کار را ادامه می‌دهیم و فکر می‌کنم تا دی‌ماه ادامه یابد و در این مدت توقف کار فیلم سینمایی را جلوی دوربین می‌بریم.

وی درباره استفاده از سیامک انصاری در این فیلم توضیح داد: نمی‌توانم داستان را بگویم اما اگر کارهای مرا دیده باشید اوج شخصیت سیامک انصاری در 5 عصر اتفاق می‌افتد، فردی که تمام بلاهای جهان سرش خراب می‌شود، احساس می‌کنم بهترین گزینه است و از ایشان برای این نقش استفاده می‌کنم.

کارگردان مجموعه دورهمی درباره دیده شدن اثر در جشنواره فجر گفت: همه علاقه دارند که جایزه بگیرند و امیدوارم در فجر سیمرغ‌های بلورین زیادی نصیب فیلم شود.

مدیری درباره شایعه دستمزدش گفت: متأسفانه در این حوزه شایعات زیاد است، اول مارکت قرار است برای کارگردانی من 20 میلیارد بدهد و دستمزدم برای دورهمی 60 میلیون است. با لبخند ادامه داد شایعات که درست می‌شود حداقل به گونه‌ای باشد که کار مرا خراب نکند.

وی درباره فیلم در حوزه جنگ گفت: سوژه‌ای تلخ و عجیب دارم که زبانی انتزاعی دارد و ربطی به دفاع مقدس ندارد، در واقع موضوع انسان و جنگ است. به نظرم آن فیلم کاملاً زبان جهانی دارد و می‌تواند در جشنواره‌ها دیده شود.

وی درباره بازی خودش در نقش اصلی فیلم سینمایی 5 عصر گفت: قطعاً من بازی کنم جذاب‌تر خواهد بود اما فیلم و هدایت کار بسیار سخت است و نمی‌توان هم بازی کرد و هم کارگردانی.

مدیری در ادامه درباره تجربه ساخت دورهمی گفت: برنامه دورهمی را خیلی دوست دارم، تجربه استندآپ کمدی در این برنامه داشتم که مرا به سال‌های تئاتر و آن فضای زنده همراه با مخاطب نزدیک می‌کند، در این برنامه که مخاطبان زیادی دارد و حتی در خارج از کشور هم دیده می‌شود بعضی از مسائل از جمله مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بی‌پرده و صریح‌تر ارائه می‌شود که برای مخاطب و خودم جذاب است. من سعی می‌کنم افرادی را که گاهاً الگوهای عده‌ زیادی از جوانان هستند با سئوالاتی از زندگی‌ها و نوع تفکرشان آنها را برای مخاطب به درستی ارائه دهم و مخاطب متوجه بعضاً این مهم می‌شود که برخی از هنرمندان سواد چندانی ندارند و نمی‌توانند الگوی خوبی برای جوانان باشند. من با سوالاتی که طراحی شده شخصیت افراد را بیرون می‌ریزم و گاهاً بعضی از افراد در برنامه به قدری درست و در جایگاه خود قرار دارند که من از آنها می‌آموزم.

وی در خاتمه در پاسخ به این سئوال که خندوانه رقیب برنامه دورهمی است؟ گفت: خندوانه رقیب برنامه دورهمی نیست، شکل 2 برنامه کاملاً متفاوت است، رامبد جوان بارها گفته که در برنامه خندوانه فقط قصد خنداندن دارد و گفت‌وگوهایی که می‌کند در قالب طنز است اما دورهمی علاوه بر نمایش، گفت‌وگوهایی دارد که برخی از مسائل را در جامعه صریح‌تر ارائه می‌دهد؛ خنداونه اصلاً رقیب دورهمی نیست و در برنامه‌های آتی حتماً از رامبد جوان هم دعوت می‌کنیم.

مهران مدیری در نشست خبری فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» از جزئیات این فیلم و همچنین موضوع آن که یک سوژه تلخ است، سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری عصر امروز ۴ شهریورماه در هتل هما با حضور مهران مدیری و اصحاب رسانه برگزار شد.

مهران مدیری در ابتدای این نشست درباره چگونگی رسیدن به سوژه «ساعت ۵ عصر» گفت: من ۸ سال بود که تصمیم داشتم فیلم سینمایی بسازم اما هر بار به دلایلی نمی شد. دوستان پیشنهادهای وسوسه برانگیزی می دادند اما با این وجود باز هم نمی شد که بسازم ولی در نهایت امسال تصمیم گرفتم در دو ماهی که برنامه «دورهمی» ضبط نمی شود یک فیلم سینمایی بسازم.

این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه ایده این فیلم برای سه سال پیش است، بیان کرد: قصه «ساعت ۵ عصر» روایت کننده مشکلاتی است که برای همه ما در تهران پیش می آید ولی گویی ما به آنها عادت کرده ایم و همواره با آنها زندگی می کنیم.

وی افزود: این فیلم ما را متوجه می کند که پیرامون ما چه اتفاقاتی می افتد. همانطور که در برنامه «هفت» گفتم شخصیت اصلی این فیلم فردی است که باید تا ساعت ۵ عصر از یک نفر امضا بگیرد اما یک سلسله اتفاقات عجیب و غریب می افتد که البته عجیب و غریب هم نیست. این فیلم یک نقطه صفر تا صد دارد که به ما نشان می دهد چگونه اتفاقات بزرگتر می شود. این را هم باید بگویم که خیلی از اتفاقاتی که برای شخصیت اصلی می افتد اجتناب ناپذیر است.

عوامل سریال هایم به این فیلم نمی آیند

مدیری در پاسخ به اینکه آیا قرار است با همان گروه سابقش در آثار تلویزیونی در این فیلم همکاری کند یا خیر، گفت: افراد تشکیل دهنده این فیلم سینمایی گروه من در سریال هایم نیستند زیرا تخصص افرادی که در سریال های من حضور داشتند تلویزیون بود و تخصص آنها هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ ایده پردازی به کارهای تلویزیونی می خورد ولی گروه «ساعت ۵ عصر» کاملا جداست البته شاید سه نفر از بچه های پشت صحنه آثار تلویزیونی من در این فیلم حضور داشته باشند.

وی در ادامه در رابطه با مراحل نگارش فیلمنامه این اثر توضیح داد: فیلمنامه در حال نوشتن است و تا ۱۵ روز دیگر آماده می شود و برای  کسب مجوزها به وزارت ارشاد می رویم.

مدیری درباره فضای کلی فیلم «ساعت ۵ عصر» گفت: این فیلم کاملا رئال است و با اینکه فضای فانتزی ندارد اما به شدت کمدی است و البته سوژه آن تلخ است. کمدی این کار پررنگ است اما پایان تلخی ندارد البته این نظر من است و بستگی به این دارد که ما چگونه تلخ را تعریف کنیم. پایان این فیلم به گونه ای تمام می شود که شخصیت اصلی به همان نقطه اول و به یک روزمرگی می رسد. سکانس ابتدایی فیلم در پایان آن تکرار می شود و ما متوجه می شویم که دور باطلی وجود دارد.

این کارگردان افزود: این فیلم سینمایی به من انرژی می دهد که همه چیز را از اول آغاز کنم. این از آن دسته از فیلم هایی است که یا نباید ساخته شود یا اگر ساخته می شود باید خوب از آب در بیاید. اگر به این صورت نباشد یک فیلم پیزوری و خیلی بد می شود اما من نمی گذارم که این اتفاق برای «ساعت ۵ عصر» بیفتد. اگر شده هر سکانسی را ۲۰ بار هم تکرار کنم این کار را می کنم.

سیامک انصاری و تعداد زیادی از مردم بازیگر این فیلم هستند

کارگردان «مرد هزار چهره» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا فیلمنامه در وزارت ارشاد دچار تغییراتی می شود یا خیر، گفت: فیلمنامه «ساعت ۵ عصر» مورد ندارد که دچار مشکل شود اگر هم این اتفاق بیفتد آن را با گفتگو حل می کنیم. این را هم باید بگویم سیامک انصاری و صدها نفر از مردم بازیگران این فیلم هستند البته برخی تنها سه یا چهار سکانسی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند که من هم یکی از آنها هستم.

وی در ادامه با اشاره به سکانسی که حدود ۷۰۰ نفر در آن به ایفای نقش می پردازند، تصریح کرد: گروه کارگردانی این اثر حدود ۱۰ نفر هستند و با وجود اینکه مهار کردن ۷۰۰ نفر کار سختی است آن را انجام می دهند. البته ما سکانس هایی داریم که بالغ بر هزار نفر در آن به ایفای نقش می پردازند به همین دلیل ساخت این فیلم از نظر من بسیار مشکل است.

این کارگردان ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است که من در تمام این سال ها دوست نداشتم سکانس های خارجی ضبط کنم اما این فیلم تلافی همه آنها را در می آورد. باید بگویم ۹۰ درصد از سکانس های این فیلم خارجی است و در تهران ضبط می شود.

این فیلم سراسر نقد اجتماعی است

مدیری در ادامه با اشاره به نقدهای اجتماعی که در فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» وجود دارد، گفت: این فیلم سراسر نقد اجتماعی است. در این فیلم شهری مانند تهران داریم که تیمارستانی است که هزار نفر در آن بدنبال کارهای مختلف می گردند. از شروع تا پایان فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» سراسر نقد اجتماعی دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه «ساعت ۵ عصر» چقدر به کارهای تلویزیون او شباهت دارد، اظهار کرد: این فیلم ربطی به آثاری که پیش از این ساخته ام نه به لحاظ ساختار و نه به لحاظ نوع نگاه و موضوع ندارد. برخی هنگامی که از آثار تلویزیونی به سمت ساخت آثار سینمایی می روند همواره آن نگاه و نوع قاب بندی ها را با خود به آن کارها می کشند اما من سعی می کنم این طور نباشد و ربطی به آثار قبلی من نداشته باشد.

مدیری ادامه داد: ساخت «ساعت ۵ عصر» به دلیل حضور تعداد زیادی از افراد، نوع تصاویر و انبوه جمعیتی که در آن حضور دارند کار سختی برای من است اما این سختی قابل مقایسه با سختی های کارهای تلویزیون نیست. خروجی فیلم نباید به گونه ای شود که مردم بگویند تو در سریال سازی موفق تر هستی پس برو همان سریال هایت را بساز. این به نظر من فاجعه است. اگر نقدی به فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» وجود داشته باشد باید در رابطه با مسائل دیگر آن باشد.

سیگار کشیدن مهران مدیری در نشست خبری

مهران مدیری در نشست خبری فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» از جزئیات این فیلم و همچنین موضوع آن که یک سوژه تلخ است، سخن گفت، البته ین نشست بی حاشیه هم نبود!

مهران مدیری که چند سالی است سیگار می کشد در این نشست هم طاقت نیاورد و جلوی خبرنگاران سیگار کشید، هنوز علت اصلی از هدف و نیت وی برای این عمل بیان نشده است!

نشست خبری فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری عصر پنجشنبه ۴ شهریور در سالن صدف هتل هما برگزار شد.

نشست خبری فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر»


نشست خبری فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» به کارگردانی مهران مدیری عصر امروز در هتل هما برگزار شد.


پس از ارائه پاره‌ای از توضیحات از طرف مدیر روابط عمومی فیلم، مهران مدیری پس از خوشامدگویی گفت: امیدوارم فیلم خوبی شود. من هشت سال است تصمیم دارم فیلم سینمایی بسازم، اما ایده هایی که به دستمان برای سریال‌سازی می رسد، وسوسه کننده است. 


وی افزود: «پنج عصر» زندگی یک آدم است از ۷ صبح تا ۵ عصر. از نقطه‌ای به جای دیگر می رود و این ساعات مهم است. اتفاقاتی برایش می‌افتد که زنجیروار به هم وصل هستند. شخصیت فیلم، متشخص و مبادی به آداب است و هرکاری می کند، از این ماجراها نمی تواند بیرون بیاید.


مدیری با بیان اینکه فیلمبرداری «دورهمی» دو ماه است به اتمام رسیده، گفت: سعی داریم در فصل پاییز فبلمبرداری «ساعت پنج عصر» را آغاز کنیم. هم اکنون فیلمنامه در حال نگارش است. 

کارگردان «دورهمی» اظهار داشت: فیلم با اینکه قصه تلخی دارد اما به شدت کمدی است، پایان‌بندی‌اش این گونه است که دوباره به اول قصه بر‌می‌گردد و این دور باطل ادامه می یابد.


مدیری تاکید کرد: ساخت فیلم سینمایی انرژی خاصی به ما می دهد که بتوانیم ادامه دهیم. اما نمی‌خواهم فیلم به درد نخوری شود. حتی اگر بیست بار سکانس ها را بگیریم، می خواهم یک فیلم خوب شود.


وی در خصوص فیلمنامه و اخذ پروانه ساخت گفت: فیلم ما چیزی ندارد که بخواهند از آن جدا کنند. اما اگر چیزی هم باشد با صحبت حلش می‌کنیم. تیم ما با تیم سازنده سریال ها تفاوت زیادی دارد. سیامک انصاری، خودم و چند بازیگر و صدها تن از مردم هم در این فیلم هستند.


در صحنه‌های فیلم ما جای سوزن انداختن نیست. تهران را یک تیمارستان ترسیم می‌کنیم که هزاران نفر در آن می چرخند. این فیلم سراسر نقد اجتماعی است. ما این فیلم را برای جشنواره فجر آماده می کنیم


مدیری با اشاره به اول مارکت به عنوان سرمایه‌گذار فیلم گفت: هیچ اسپانسری را  بهتر از اول مارکت در این سال ها ندیده ام. چون کار هنری را دوست دارند و می شناسند.


مدیری در ادامه عنوان کرد: برخی از کارگردان های تلویزیونی وقتی اثر سینمایی می سازند، شبیه کار تلویزیونی‌شان می شود. اما من نمی‌خواهم اینطور شود. این کار بسیار سخت و بزرگ است. انقدر باید این آمادگی و انگیزه وجود داشته باشد که مخاطب نگوید، برو همان سریالت را بساز.


کارگردان «دورهمی» در خصوص سختی اداره نفرات زیاد در فیلم خود اظهار داشت: به هر حال سختی‌هایی وجود دارد. ای کاش امکانات لازم بود و ما را یاری می‌کرد اما با وجود سختی هایش باید ادامه داد و کار را اداره کرد.


وی در خصوص چگونگی پیدا کردن سوژه ها گفت: اینطور نیست که من روی موضوعی مدت ها فکر کنم. خیلی وقت ها اتفاقی پیش می‌آید.


مدیری در سخنانی طعنه‌آمیز در خصوص دستمزد خود در «دورهمی» و «ساعت ۵ عصر» گفت: روزنامه به جای اینکه علیه شایعات کار کند، خودش شایعه پراکنی می کند! من برای هر جلسه دورهمی ۶۰ میلیون میگیرم نه سی میلیون! برای «ساعت ۵ عصر» هم ۲۰ میلیارد قرارداد بستم.


مدیری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اصرار به استفاده از سیامک انصاری گفت: قطعا اگر خودم بازی کنم، فیلم جذاب تر خواهد شد. اما پروژه سختی است که نمی توان در آن هم بازیگر بود هم کارگردان. من از بسیاری از ستاره ها برای بازی در سریال‌ها دعوت کردم اما خودشان نتوانستند بازی کنند و قبول نکردند. علاوه بر سیامک انصاری ۴ بازیگر حرفه‌ای دیگر در این فیلم بازی می کنند. برخی فیلم ها و بازی‌ها فرمول خاص خودشان را دارند.


وی در خصوص بیرون کردن اهالی رسانه از پشت صحنه «دورهمی» و دلخوری خبرنگاران گفت: من هیچوقت این کار را نکردم و این حرف ها را نزدم. دستیاران من از سال ها قبل قرار گذاشتند که نگذارند من چیزی را متوجه شوم. من دیر فهمیدم و حالا دیگر حل کردن مسئله، شدنی نبود. این‌ها فشار مضاعف روی من است. بارها شده از شهرستان و مکان‌های دور آمده اند و نتوانستند من را ببینند. در همه حرفه ها مسائلی هست ولی یک چیزهایی در روزنامه ها و سایت ها تیتر می شود که با آبرو و زندگی آدم ها بازی می شود.


وی در خصوص ساخت فیلم دیگری با موضوع جبهه و جنگ گفت: فیلم دفاع مقدسی هم خواهم ساخت اما این برای بعد است. سال دیگر شروع به نوشتن زندگینامه‌ام در چهار جلد خواهم کرد. این کتاب مهم است. برشی از زندگی چهل و چند ساله از مسائل اجتماعی، هنری، جنگ و ... است.


مدیری اظهار داشت: فیلمی که در خصوص جنگ خواهم ساخت، فیلمی درباره انسان و جنگ است. محدود به جنگ ایران و عراق نمیشود و زبان آن، زبان جهانی است.


کارگردان «دورهمی» اظهار داشت: من «دورهمی» را دوست دارم. مخاطب هم این کار را خیلی دوست دارد؛ حتی این برنامه مخاطب خارج از ایران هم دارد. این برنامه روشن، شفاف و صریح حرف‌هایی را می‌زند که مردم معمولا نمی گویند. «دورهمی» برای من تجربه دوست داشتنی و خوبی بود. حتی برای مردم هم مفید بود تا هنرمندان ما را بشناسند. اینکه هنرمندان ما چقدر می‌دانند. برخی هنرمندان ما هیچ چیزی نمی دانند و فقط می خوانند. هنرمندی که این همه هوادار دارد، هیچ چیزی نمی داند و مثلا اگر خواننده باشد، کنسرت هایش تا پاییز رزرو است. ما باید ببینیم با این هنرمندان باید چه کار کنیم. برخی هنرمندان هم آنقدر باسواد هستند که آدم لذت می برد از مصاحبت با آن‌ها. من می خواهم مخاطب و هوادار برخی هنرمندان از این مسائل باخبر شوند.


وی در خاتمه در پاسخ به این سئوال که خندوانه رقیب برنامه دورهمی است؟ گفت: خندوانه رقیب برنامه دورهمی نیست، شکل 2 برنامه کاملاً متفاوت است، رامبد جوان بارها گفته که در برنامه خندوانه فقط قصد خنداندن دارد و گفت‌وگوهایی که می‌کند در قالب طنز است اما دورهمی علاوه بر نمایش، گفت‌وگوهایی دارد که برخی از مسائل را در جامعه صریح‌تر ارائه می‌دهد؛ خنداونه اصلاً رقیب دورهمی نیست و در برنامه‌های آتی حتماً از رامبد جوان هم دعوت می‌کنیم.

نظر سنجی سوم پایان یافت ...

سریال مرد دو هزار چهره با بیشترین ارا اول شد . 

آرا این چنین می باشد : 1_ مرد دو هزار چهره

2- در حاشیه 1

3-باغ مظفر 

4-شوخی کردم 

5- در حاشیه 2

دکترای افتخاری مهران مدیری ...

حدود 5 سال پیش بود که د انشگاه لیبرتی آمریکا (American Liberty University) به پاس انجام فعالیت‌های هنری و انسانی، به مهران مدیری مدرک دکترای افتخاری اهدا کرد. مراسم اهدای دکترا به مدیری در ۲۱ تیرماه ۱۳۹۰ (۱۲ ژوئن ۲۰۱۱) در دانشگاه لیبرتی واقع در لـس انجلس برگزار شد که مهران مدیری به دلیل ضبط ادامه مجموعه قـهوه تلخ نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. در این مراسم، دکتر رونالد برینر به نمایندگی از مهران مدیری این مدرک را دریافت کرد و حمید سلطانی آن را در ایران به مهران مدیری رساند. عکس زیر همین مدرک می باشد ...